tillbaka till medeltiden

Jag och min familj brukar åka på medeltidsmarknade runt om i Sverige på våren och sommaren. Det är som en familjehobby, eftersom min familj är lite för konstig och det duger inte med att åka på skidresa varje sportlov (alvarligt talat så kan jag inte åka skidor). Pappa han syr i läder och skin, väskor, pilkoger och sådant. Vi har ett medltidstält, och medeltida kläder. När jag följer med brukar jag fläta folks hår, som jag tar en liten slant för. Det är riktigt kul att få koppla bort allt och åka tillbaka till medeltiden. Vi får ju självklart ha mobiler och kameror men då går man bort från tältet, det är för att turisterna ska få ''rätt känsla''. Det kommer runt 30 knallar. En ganska stor marknad, med mycket folk. Endel knallar har det som jobb, men vi har det bara som en hobby. Det är kul att folk lever sig in i sin roll... det gör det hela mycket roligare. Jag tänkte visa ett kort på vad jag har för kläder.. men jag har inget, så ni får se det ikväll. Jag visar en liten annan bild, där man ser en liten skymt av min kläder.



Jag har egentligen långa ärmar på min vita blus, men när jag jobbar är det ganska smidigt att snurra dom runt armarna.

Kommentarer
Postat av: sami

ååh det är jöö duuueee.. inte döööee.

2011-06-02 @ 18:22:08
URL: http://thewhitelotus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0