religion och tro

Jag får ofta frågan om jag är kristen. Jag kan inte säga att jag är ''kristen'' men jag tror på en gud. Att det finns någon som vakar över mig och vill mig väl. Att big bang inte skedde av en slump, att det som händer och det vi gör har en mening, är inte livet meningslöst annars. Jag tror inte man måste ta emot guds kärlek när man är nere på jorden. Alla får chansen efter livet, om gud skapade oss och älskar oss, vill han inte ge alla samma chans?
Jag tror inte att det finns en religion som är den rätta. Alla människor har olika uppfattningar om allt och alla, så varför skulle inte man kunna ha olika uppfattningar om livet, och dess betydelse. Jag kan känna igen mig i flera olika religioner, men det är inget som passar mig perfekt. Jag tycker inte religionen har någon betydelse utan att det är tron som är den viktigaste!

Jag har så mycket att säga om detta ämnet, men jag nöjer mig så här. Ha det bra ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0